luni, 24 noiembrie 2008

Cum sa faci trafic pe degeaba

Vorbeam intr-un post anterior de diverse tool-uri de monitorizare a traficului. Pe ce se bazeaza ele?.. Pe rularea unui script care incrementeaza niste contoare la incarcarea paginii respective. In momentul in care siteul afiseaza si elemente de publicitate, numarul de afisari poate fii luat in calcul cand se scrie cecul la sfarsitul lunii. Si de aici incep problemele, detinatorii siteurilor incercand sa faca orice pentru a creste valoarea acelui cec. Acest "orice" se poate traduce prin imbunatatirea calitatii continutului siteului, SEO (search engine optimization), dar uneori si metode mai putin ortodoxe. Exemplul de mai jos m-a determinat sa scriu acest post:Este de pe siteul unui joculet online si ne spune cam asa: "ne pare rau, avem o problema, va rugam reveniti mai tarziu", si ne arunca 3 reclame. Zic OK.. au probleme.. mai incerc.. Refresh.. si acelasi mesaj, insotit insa de alte 3 banere. Mai sa fie! La urmatoarea incercare siteul porneste cu succes. Dupa inca un minut, ma trezesc iar incarcandu-le pagina cu banere de vreo 2-3 ori. Si uite asa, fortand userii sa reincarce de 2-3 ori, isi maresc ei numarul de afisari de vreo.. 2-3 ori.
Daca oamenii chiar au avut probleme cu serverul, sa ma scuze, dar parca prea mult mi-au dat cu bannerele alea pe la nas!

Deci cum sa faci trafic pe degeaba? Forteaza userii sa reincarce pagina, pana se supara, isi iau jucariile si pleaca.

3 comentarii:

gorky86 spunea...

deci daca eu imi incarc site-ul de 1000 de ori si dau refresh fac trafic? pacat ca exista unique users ;)... bet u didn;t thought about that. Altfel ar fi prea usor :P

Anonim spunea...

Cred ca unicitatea se face chiar la nivel de IP. E o constrangere mai puternica decat cea de utilizator (depinde prin utilizator inteleg "user" care se efectueaza loggin intr-o aplicatie nu conteaza de pe ce PC).
Exista insa si cazul in care accesele se monitorizeaza pe user.

Vlad spunea...

Unique user se refera in general la ip/24h. Atunci cand faci refresh la o pagina "faci trafic", stai mai mult timp pe site, dai mai multe click-uri, vezi mai multe pagini statistici care te ajuta sa iti "vinzi" site-ul mai bine.

Cand faci un user sa vada mai multe pagini automat faci mai multe "impresi" (afisare a reclamei), unele site-uri fiind platite la impresi. CPM cost per Thousand = 1000 * CPI (cost per impression)