luni, 3 noiembrie 2008

Wikia Search

Wikia search a fost lansat intr-o versiune Alfa pe la inceptulul anului astuia si am fost interesat sa vad ce or sa ne pregateasca baietii pana la versiunea finala. La prima vedere, vai, urat de tot.Rezultatele cautarilor erau foarte incete si pline ochi cu site-uri irelevante. Dar, hei, sa nu uitam ca era doar o versiune Alfa si crearea unui nou search engine este o treaba titanica.

Acum nu foarte mult timp, versiunea alfa a fost relansata (n-am prea inteles cum vine chestia asta, sa lansezi o alta versiune si sa-i spui tot alfa). "Baietii" stiau ca rezultatele fusesera dezastroase si ca trebuiau sa se imbunatateasca pentru a putea pune o presiune pe piata search engine-urilor. Se asteptau sa vada progrese in primele saptamani.

Si, ce cred eu dupa vreo 2 luni de la versiunea "Alfa se intoare" ?
Vai, urat de tot.

Cam asta gasiti daca dati un search la "buy computer online":

1. Un articol despre Best Buy de la Wikipedia. Bun, daca vrei sa scoti Wikipedia in fata altora doar pentru ca e search engine-ul tau, no big deal, chiar daca asta nu ma ajuta sa cumpar un computer online. Poate ca ar fi fost bun un link catre Dell sau Hp sau ceva de genul asta.

2. Un link la pagina de search de pe ebay unde,practic, trebuie sa reintroduc ce vreau eu sa caut "buy computer online". Cel putin acum chiar pot sa cumpar un calculator de unde m-a redirectionat siteul, dar oare nu putea sa ma redirecteze la vreo categorie de electronice sau, Doamne fereste,la sectiunea de Computere ?

3.Un link catre about.com de unde pot downloada jocuri pe calculator.Dar vai (vorba taranului din Spania) inca nu am cumparat un calculator. Eu as dori sa cumpar inainte calculatorul si apoi sa downloadez si sa instalez jocurile. E ca si cum as pune calul in spatele carutei.

4.Un link catre pagina de la Apple unde pot macar sa vad un computer, eventual, daca mai pot vedea ceva dupa atatea reclame la iPhone. Dupa ce te scarpini bine la ochi, te poti avanta sa apesi pe un buton mic de sus pe care scrie "Mac" - presupunand ca stiu ce-i ala un Mac si nu sunt chiar un novice in ale computerelor.

5.Un link la un site care ma invata sa fac bani online. Buna idee, poate vreau sa fac niste "cascaval", si, apoi, sa-mi cumpar un computer. Foarte bine gandit.

6.Link catre oreilly.com de unde pot downloada fisiere PDF si alte lucruri la fel de nefolositoare avand in vedere ca inca nu am pe ce sa le pun si sa le vizualizez.

7. Link catre nu stiu ce biblioteca din America, loc in care cel mai probabil
as putea fi, avand in vedere ca inca nu am propriul meu calculator si folosesc unul de-al lor.

8. M-am dat batut....

wikia search directs to google
Ce m-a socat si mai tare a fost ca deasupra paginii de search se afla un logo mic
care ma poate reorienta catre rezultatele cautarilor cu Google sau Yahoo. :)) Parca asta trebuia sa fie ideea din spatele WikiaSearch - sa devina competitiv si sa se poata bate de la egal la egal cu celelalte engine-uri de cautare, nu sa le faca reclama.

In orice caz, recent au mai imbunatatit ceva la interfata (acum nu mai poti
vedea rezultatele cautarii cu alte engine-uri, din punctul meu de vedere cel mai stupid lucru pe care-l facusera pana atunci). Au mai rafinat cumva search-urile
insa sunt departe de a se impune, sau cel putin, de a se face cat de cat cunoscuti.

Asa ca: traiasca Google si Yahoo, noi sa fim sanatosi.

Niciun comentariu: